zandrinamcgowan.blogg.se

Zandrina McGowan. Lärare, Youtuber, Bloggare, Nörd. Början på något nytt.

Cypern

Publicerad 2014-07-31 09:55:17 i Allmänt,

Hej på er!
Har det jättebra här nere på Cypern i solen och värmen. Fint hotell, perfekt pool och nära till olika stränder. 
Har varit på Nissi Beach där det fanns massor med tång i början och sen var det klart blått vatten så långt ögat nådde! Helt magiskt vatten! Dunka-dunka musik och skumdisco pågick när vi var där. Helt okej, förutom den förbannade sanden! Fick sand på benen först och skulle dra av den när jag satt på handduken. Hälften gick av och kvar på huden fanns runda, platta sandkorn som vägrade gå av! Alltså, man fick ta i för att bli av med dem i duschen till och med!
Var på en annan strand efter det, nära hamnen och det var mycket bättre sand där - vanlig hederlig som går av när man drar handen över! Fast det var stenigt som tusan i början. Eller ja, ca 30 meter ut var det stenigt! Nästan klippigt, med vassa kanter. Fast när man tagit sig förbi var det värt besväret! 

Igår var familjen på en stans som heter Sandy Bay. Tyvärr följde inte jag med för jag hade ont i magen. Låg och sov på hotellet istället men hoppas vi ska dit igen så jag kan se hur vattnet var där! 
Ska nog ut på båtutflykter denna vecka. Kommer bli sjukt coolt att simma på öppet hav! Så glad att jag har en riktig äventyrskamera till just såna här tillfällen! Ska öva lite på att snorkla först, har väldiga problem med snorkeln och såna cyklop! Får alltid vatten i näsan och de glider runt på ansiktet så lätt så vatten kommer in. Så jag är rädd att jag ska tappa linserna! Det är inte lätt alltid. 

Har inte handlat så mycket ännu, men det kommer. Går runt och spanar in sånt jag vill ha för att sen shoppa loss :)

Ikväll ska vi på en show som vi vunnit biljetter till eftersom vi vann ett musikquiz på hotellet. Vet inte så mycket om den, bara att den heter Afrodite Show och att det är mycket musik och dans. Det låter lovande iallafall och kameran ska med!

Hörs en annan dag
~Zandrina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela